Inimese ja arvuti suhtlus, ergonoomika ja kasutatavus

 Üks positiivne ja negatiivne näide kasutatavusest veebis

Alates sellest ajast, kui veebiarendust omal käel õppima hakkasin, olen märganud erinevaid mitte-väga-kasutajasõbralikke veebilehekülgi. Kõige esimesena meenub mul negatiivse näitena igapäevaselt kasutatav TalTechi ÕIS. Täisvaates arvutis on tegemist üsna mugavalt kasutatava lehega, kuid mobiilvaates on lehekülg üsna poolik. Avades TalTechi ÕISi telefoni veebirauseris lööb ette automaatselt mobiilvaate. Kujunduse poolest pole viga midagi, kuid seal puudub näiteks mulle vajalik kategooria, kust saab näha õpilasele lisatud vahehindeid. Selleks, et neid näha saaksin, pean kerima alla ja valima täisvaate. Peale täisvaate valimist logib lehekülg mind automaatselt välja ning siis tuleb jälle uuesti sisse logida. Õnneks olen pidanud seal lehel juba omajagu hindeid vaatamas käima seega tean juba, et tuleb kohe täisvaade ära valida ja siis sisse logida. Teisi kategooriaid mul telefonivaates vaja pole läinud, kuid näen juba pealevaadates ära, et ilmselt on seal veel infot puudu.



Foto 1. TalTechi ÕIS-i mobiilvaade.

Minu arvates on tänapäeval oluline, et iga koduleht oleks mobiilvaates hästi ja sujuvalt kasutatav. Mobiilid on meil alati käepärast ning ilmselt enamik infot otsime just sealt. Mina ise hindan väga veebilehekülgi, mis on lihtsasti kasutatavad ka mobiilvaates. Üheks selliseks näiteks on Unimedi kodulehekülg. Tegemist on lehega, kus saab tutvuda Unimedi hambakliinikutega ning ka endale aja broneerida. Mobiilvaade on hästi ülesehitatud, lihtsasti kasutatav ning mis peamine - kõik toimib. Aja broneerimine on mugav ning kogu vajalik info sealsamas väljatoodud. 



Foto 2. Unimedi broneerimissüsteemi mobiilvaade.

Comments

Popular Posts